Vásárló belépés
Kategóriák
- Újdonságok
- Akciók
- Hegesztés és forrasztástechnika
- Műhelyfelszerelések
- CETAFORM szerszámok
- GENIUS metrikus szerszámok
- Kézi szerszámok, szerszámkészletek
- Collos méretezésű szerszámok
- Fém, fa és kőzet fúró szárak, metefúrók és metszők, körkivágók, vésők
- Célszerszámok járművekhez, motordiagnosztika
- FORTUM szerszámok
- EXTOL PREMIUM, EXTOL CRAFT szerszámok
- Tisztítószer, krémkesztyű, mentesítő anyag
- Szerelési segédanyag, saru, bilincs, adalék, spray, zsugorcső, tömítőanyag
- XADO fémkerámia képző, revitalizáló anyagok, xado olajok, xado gélek, xado zsírok
- Csörlők, Horn elektromos és kézi csörlők, tartozékok, felszerelések
- Mérőeszközök, vízmérték, mérőszalag, vonalzó, tolómérő, into, kicsapózsinór
- Vágó, csiszoló és drótkorongok, reszelők, fűrészlapok, polírozó anyagok
- Mukaruha, egyéni védőfelszerelés
- Fa és építőpari, kerti szerszámok, balták, fejszék, bicskák, fafaragás
- Víz, gáz, cső, klíma szerelés szerszámai
- Villany szerelés szerszámai
- Elfekvő, kifutó és használt szerszámok, felszerelések
- Hegesztőgépek, hegesztéstechnika, spotter, indukciós hevítő
- Autófelszerelések
- Csomagoló anyagok, stretch fóliák, ponyvák
- Bérelhető gépek, szerszámok
Naptár
Látogató számláló
Csörlők, Horn elektromos és kézi csörlők, tartozékok, felszerelések
A csörlőkről általában:
A csörlők fajtái:
Vonszoló és emelő csörlők, kézi vagy gépi ( elektromos, mechanikus, hidro hajtással ) működtetéssel
A vonszoló/önmentő csörlők méretezése :
Az elektromos és kézi csörlők sorozatszáma ( 2000-3000-12000, stb ) a csörlő terhelhetőségét, teherbírását jelentik, mégpedig úgy, hogy fontban adja meg a maximális teheremelést első kötélsoron.
Csalóka tehát ha kg-ban számolja ezt az értéket. Ez a méretezés csak az emelő csörlőkre vonatkozik.
A vonszoló/önmentő csörlő nem emelőgép :
A csörlőket ( akár kézi, akár gépi, kivéve a kimondottan emelő csörlőket ) vonszolásra találták ki, és bár a terhelhetőség az emelési erő szerint kerül megadásra, a csörlőkben kötélfék van, de zuhanásgátló nincs beépítve, így az emelésre effektíve nem használható.
Az önmentő csörlők méretezése:
Önmentő csörlők alapméretezése úgy történik, hogy az autó súlyának a kétszeresét kell, hogy meghúzza. Azaz egy 2 T-s autóra kb. 4 T-s terhelhetőségű csörlő illik, a 8000-es ( 3600 kg-os ) önmentő csörlő már elégséges lehet
A csörlők felszerelését mindíg bízza szakemberre !
A csörlőzés veszélyes üzem, tartsa be az írott és íratlan szabályokat, szükség esetén kérjen tanácsot tapasztaltabb ismerősétől.
A HORNTOOLS GmbH kitűnő ár / érték arányú csörlőválasztéka képviseli a megfizethető minőségű OFFROAD eszközöket a hobbyból, alkalomszerűen terepezők számára. A HORN csörlői alapáron el vannak látva a felszerelésükhöz szükséges szerelőlappal, kötélablakkal, csavarokkal, illetve a használatukhoz nélkülözhetetlen kötélzettel, horoggal és vezetékes ( több esetben vezeték nélküli ) távirányító egységgel. További tartozékok, szerelvények, pótalkatrészek webáruházunkból - rövid átfutási idővel - rendelhetők.
A gyártó professzionális célra nagy teljesítményű hidraulikus berendezéseket is gyárt, melyeket cégünk szintén forgalmaz.
KEZELÉSI SZABÁLYOK ÉS HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ ELEKTROMOS SODRONYKÖTELES GÉPJÁRMŰ - CSÖRLŐKHÖZ
Fontos!
A csörlő használatba vétele illetve kezelése előtt a tulajdonosnak, a felhasználónak és a kezelőnek el kell olvasnia és meg kell értenie ezt az útmutatót! Köszönjük, hogy megtisztelte bizalmával drótköteles csörlőnket és megvásárolta azt. A problémamentes beépítéshez és a biztonságos üzemeltetéshez kérjük, gondosan olvassa el teljes egészében ezt a kezelési utasítást. Amennyiben a leírásban értelmezési problémája lenne, kérjük, hogy még az üzembe helyezés előtt forduljon a forgalmazóhoz műszaki segítségért, és amíg bármilyen kérdésben bizonytalan, ne használja a csörlőt! Figyelmetlenségért vagy szakszerűtlen használatért nem vállalunk felelősséget!
Figyelem!
A csörlőket nem ipari célokra illetve nem folyamatos üzemmódra alakították ki. Ipari felhasználás illetve folyamatos üzemű használat esetén azonnal megszűnik a garancia. Továbbá nem megengedett, hogy a csörlővel személyt vagy személyeket mozgassanak, szállítsanak. A csörlőt csak terheknek vízszintes irányú mozgatására alakították ki. Megengedett húzási/vontatási szögtartomány a jármű hossztengelyéhez viszonyítva, - vízszintes és függőleges irányban is 15-15 fok. A csörlő szakszerűtlen vagy szabálytalan használata estén megszűnik a gyártó felelőssége.
Útmutató
Javasoljuk, hogy mindig építsen be egy biztosítékot valamint egy leválasztó kapcsolót, hogy egy esetleges üzemzavar esetén megakadályozza a motornak és/vagy az elektromos rendszernek a túlterhelését ill. a kötélszakadást. A megfelelő biztosíték beépítése feltétele a csörlők garanciájának. A biztosíték méretét úgy kell megválasztani, hogy az normál üzemben ne oldjon ki, azonban túlzott terheléskor szakítsa meg az áramkört. Erre általános ajánlás, hogy teljes terheléskor az üzemi áramfelvétel max. 1,1 - 1,2–szeres lehet. Ezek szerint például 100 amperes üzemi áramfelvétel esetén 100 - 120 amperes biztosíték ajánlatos. Amennyiben az indító áramfelvétel miatt a biztosíték méretét meg kell növelni, akkor se lépje túl semmi esetre sem az üzemi áramerősség 1,5–szeresét (jelen példában a 150 Ampert). Amennyiben kérdése van, kérjük lépjen kapcsolatba velünk, segítséget nyútjunk Önnek a továbblépéshez.
Szerelési útmutató
A CSÖRLŐT CSAK SZAKMŰHELYBEN SZABAD FELSZERELNI!
Felszereléskor ne cserélje ki a relébox csatlakozó vezetékét. A hosszú vezetéket az akkumulátorra, a rövidet a csörlőmotorhoz csatlakoztassa. Ügyeljen a megfelelő feszültségérték és a megfelelő polaritás betartására.
Biztonsági előírások
A csörlőt csak terheknek vízszintes irányú mozgatására (vontatásra) alakították ki. Soha ne használja emelésre vagy függőleges irányú tehermozgatásra.
Soha ne lépje túl a maximálisan megengedett húzóerőt. Ez károsodásokat okozhat az üzemzavartól egészen a kötélszakadásig.
Ne húzzon folyamatosan nehéz, a húzási határhoz közeli terheket. Az üzemidő legyen olyan rövid amennyire csak lehet (húzáshatár-közeli teher esetében kevesebb mint 1 perc).
Rendszeresen – de óvatosan - ellenőrizze a motorházat, hogy nem túl meleg–e. Ha igen, állítsa le a motort, és hagyja egy ideig hűlni. A túlmelegedés helyrehozhatatlan motorkárosodást okozhat.
A csörlőkötelet ne húzza le teljesen. Hagyjon legalább 5 menetnyi kötelet a dobon. Amikor a kötélen a festett piros jel megjelenik, a dobon még max. 3 m kötél lehet!
Figyeljen arra, hogy a kötél a dobhoz viszonyítva helyes szögben tekeredjen le, és kerülje a kötél ellenőrizetlen felcsévélését, mert ez sérülést okozhat.
Ne kezdje meg a csörlőzést, ha bármilyen sérülést, szál- vagy pászmaszakadást észlel a kötélen, inkább hívjon segítséget.
Álljon rendelkezésre állandó, 12 Voltos típusoknál 12 V, 24 Voltos típusoknál 24 V egyenfeszültség. Csak stabil feszültség esetén érhető el a teljes húzóerő. A feszültség nem csökkenhet 10 Volt (ill. 24 V–os típusoknál 20 Volt) alá.
A maximális húzóerő csak az első kötélsoron érhető el (lásd műszaki adatlap).
A húzó horgot soha ne rögzítse közvetlenül és nem oldható módon a csörlőkötélre. Ez a kötél sérülését okozhatja. A tárgyak átfogásához illetve a kikötési ponthoz mindig megfelelő teherbírású emelőhevedert vagy fülecselt drótkötelet alkalmazzon. Használjon megfelelő kötést vagy kötöző elemet a teher rögzítéséhez!
Megfelelő szilárdságú fához, oszlophoz való kötésnél műanyagszálas hevedert vagy rántókötelet kell használni, legalább 40 mm-es szélességűt – melynek végeit seklivel célszerű összefogatni. Ehhez csatlakoztatható a csörlőkötél végére szerelt horog. Soha ne hurkolja a kikötő kötelet és úgy válassza meg a kötés helyét, hogy azzal semmiféle kárt ne okozzon.
Amennyiben nincs olyan kikötési tereppont, amely megfelelő távolságban és a csörlőzéshez megfelelő (illetve megengedett) szögtartományban helyezkedik el, úgy vagy létesíteni kell egy megfelelő horgonyzási pontot, vagy egy nem megfelelő helyzetű tereptárgy esetén terelőkorong beiktatásával lehet a szabályos kötélvezetést megoldani.
A csörlő vonóereje két kötélágas + terelőkorongos megoldással megduplázódhat. Ekkor a horgonyzási pontot értelemszerűen a két kötélágban ébredő erők összessége terheli.
A húzó kötél beakasztása után óvatosan feszítse meg azt. Állítsa meg a csörlőt és ellenőrizze mégegyszer, hogy valamennyi kötés megfelelő–e. Ezután folytathatja a műveletet, kezdheti a tényleges csörlőzést.
A kötél megtörésének elkerülése érdekében kerülje a kötél ellenőrizetlen és szabálytalan felcsévélését. (Figyeljen a szabályos kötélsorolásra!)
Soha ne érjen a kötélhez amíg az megfeszített állapotban van. A húzási folyamat alatt tartson biztonsági távolságot (min. 5 métert) és használjon kellő méretű és tömegű védőtakarót („csörlőkendőt”), ami az esetleges szakadáskor fellépő energiát csillapítja illetve megakadályozza a kötél csapódását.
A húzási művelet alatt ne lépjen át a kötél fölött vagy ne bújjon át alatta.
A húzási folyamat alatt a csörlőt tartó jármű motorjának járnia kell. Rögzítse a kéziféket és biztosítsa a kerekeket adott esetben kitámasztással. Amennyiben a motor nem jár, számíthat arra, hogy a húzási folyamat végén a lemerült akkumulátor esetleg indítási nehézséget fog okozni. Ha a húzási folyamat alatt feszültségesés fordulna elő, azonnal állítsa le a folyamatot és egy bizonyos idő múlva próbálja újraindítani.
Soha ne kapcsolja a tengelykapcsolót üresbe, ha a kötélen teher van!
A húzási művelet után vegye le a horgot. A kötél ilyenkor soha ne legyen megfeszítve.
Rendszeresen időközönként vizsgálja meg a húzókötelet, és minden húzási művelet előtt ellenőrizze. Ha a kötélen sérülést talál - mint pl. csomó, pászmalazulás, szálszakadás stb. - azonnal cserélje ki a kötelet a gyártó által szállított azonos kivitelű, megfelelő, minősített kötélre. A kötelet igénybevételének megfelelően kell ellenőrizni, és elhasználódás vagy meghibásodás esetén cserélni. Ajánlatos, hogy a kötelet félévente részletesen vizsgáltassa meg és ha szükséges, cseréltesse ki.
Használjon kesztyűt, amikor a kötelet felhelyezi. Teher mozgatásakor ne csúsztassa a kötelet a kezében. A húzási folyamat alatt egyetlen részét se érintse a csörlőnek. Ellenkező esetben baleset és komoly személyi sérülés lehet a következmény. Használjon védőszemüveget és füldugaszt vagy hallásvédőt.
Soha ne használja a csörlőt alkoholos vagy drogos befolyásoltság alatt vagy nem megfelelő szellemi állapotban. A csörlő nem gyerekjáték !!
A húzási művelet alatt tartson megfelelő távolságot (legalább 5 m) a csörlőtől, a tehertől és a járműtől, amire a csörlő fel van szerelve.
A csörlőtartó nem emelési pont és nem hosszú távú vontatásra szolgál. A jármű emeléséhez – kerékcsere, szerviz, műszaki mentés, stb., - a gyári emelési illetve felkötési pontokat kell használni. A csörlőtartó kizárólag a fent meghatározott szögtartományban terhelés esetére és a jármű elakadásból kivontatására vagy kicsörlőzésére szolgál. A jármű esetleges hosszabb távú vontatására a gyári vontatási ponton kell csatlakozni.
A csörlő üzembiztosságának megőrzése érdekében rendszeresen – havonta – terhelésmentes működési próbát kell tartani. A csörlő és különösen a kapcsolódoboz védelme érdekében célszerű a neoprén takaró használata. Ügyelni kell a csörlő lehetőleg száraz és tiszta állapotban tartására.
Felszerelés és engedélyeztetés
A csörlőt úgy szerelje fel, hogy a húzókötél a csörlődob alján és ne a felső részén fusson le. Keressen a járművén egy olyan megfelelő helyet, ahol a csörlő biztonságosan és kifogástalanul felszerelhető. Gondolja meg, hogy a csörlőzés közben fellépő erők nem csak előre, hanem adott esetben fel- és lefelé ill. oldalra is hatnak. Hogy a megfelelő szerelési helyzetet megtalálja, lépjen kapcsolatba járművének szakszervizével vagy a csörlő forgalmazójával. Továbbá felhívjuk a figyelmét arra, adott esetben a csörlő felhelyezésének a jármű forgalmi engedélyébe való felvezetéséhez hivatalos megfelelőségi nyilatkozat kell. Ezért a felszerelés előtt feltétlenül konzultáljon a megfelelő hivatallal (pl. országos minősítő intézet, vagy hasonlóval).
Átkötés és akkumulátorok
Alapvetően ajánljuk egy pótakkumulátor használatát, hogy a jármű elektronikájának hibás működését vagy az eredeti akkumulátor szükségtelen túlterhelését elkerülje. Mindkét akkumulátor egy leválasztó relén keresztül menet közben párhuzamosan tölthető, és a csörlő üzemeltetése közben szétválaszthatók. Ezzel a pót akkumulátor teljesen lemeríthető anélkül, hogy ez befolyással lenne a járműre. Az összes szerelést felelős szakember végezze, hogy kizárjunk minden hibát. A megfelelő akkumulátor kiválasztásában is segítséget tudunk nyújtani, illetve be tudjuk azt szerezni.
A két hosszú vezetéket az akkumulátorra kell csatlakoztatni. A rövid vezetéket a motorhoz kell csatlakoztatni.
A piros vezetéket az akku plusz (+) sarkához kösse. Ne felejtse el, hogy a plusz–vezetéket lehetőleg a biztosítékhoz közel csatlakoztassa az akkumulátorhoz.
A fekete vezetéket az akku mínusz (-) sarkához vagy a jármű testpontjához kösse, közben ne felejtse el az akku testvezetékét bekötni.
A maradék vezetékeket a csörlőn lévő csatlakozási pontokra kösse be.
A drótköteles csörlő használata
Ezt a csörlőt soros kapcsolású rotorral és gerjesztő tekercsel ellátott motorral szerelték fel. Soros gerjesztéső (Series Wound) motoros típusok: HSW/EWX és HSP sorozat A kezelés rendkívül egyszerű. A csörlő felső részén lévő karral állítsuk a tengelykapcsolót üresjáratra (OUT). Így a húzókötelet kézzel ki tudjuk húzni anélkül, hogy a motort be kellene kapcsolni. A kihúzáshoz ne a kötelet, hanem a horgon lévő húzószalagot kell fogni a védőkesztyűs kézzel. A terhen való biztos rögzítés után a tengelykapcsolót állítsuk „IN” (BE) állásba, és ezzel indítható az elektromos húzási folyamat.Vagyis:
Kapcsolja a tengelykapcsolót „OUT” (KI) állásba. Ezzel a hajtást szabadonfutóra állította.
Fogja meg a húzókötélhez rendszeresített piros húzóhevedert, és húzza ki a kötelet a szükséges hosszig. Figyeljen arra, hogy a dobon legalább 5 menet kötélnek kell maradni.
Zárja a tengelykapcsolót a gomb „IN” (BE) állásba való helyezésével.
Figyelem: A tengelykapcsolónak a húzási folyamat megkezdése előtt teljes egészében zárva kell lennie. Soha ne próbálja meg a tengelykapcsolót terhelés alatt oldani.
Kapcsolja be a leválasztó kapcsolót, és nyomja meg a távirányítón az „IN” kapcsolót.
Ekkor a húzókötélnek el kell kezdenie felcsévélődnie. Nyomja meg a távirányítón az „OUT” (KI) gombot és a húzókötél lecsévélődik. Irány váltáskor mindig várja meg míg csörlő teljesen leállt.
Használat után ellenőrzés mellett csévélje fel teljes egészében a húzókötelet, és kerülje el, hogy a kötél ellenőrzés nélkül kerüljön fel a dobra.
Karbantartás és ellenőrzés
Rendszeres időközönként vizsgálja meg, hogy nincs–e a kötélen kopás vagy sérülés. Szükség esetén azonnal cserélje ki a kötelet, semmi esetre se helyezze üzembe a csörlőt egy nyilvánvalóan sérült kötéllel. Kötélcsere esetén feltétlenül figyeljen a beszerelendő kötél megfelelő terhelhetőségére.
Rendszeres időközönként vizsgálja meg, hogy a csavarkötések és a villamos vezetékek kötései elég szilárdak–e és nincs–e korróziós sérülés.
A hajtás jó minőségű zsírral lett kezelve, utólagos kenés nem szükséges.
Soha ne szerelje szét a csörlőt. Ellenkező esetben elveszti a garanciát.
A húzókötél cseréje
Kapcsolja a hajtóművet üresjáratba, és húzza le az egész kötelet a dobról.
Lazítsa meg a csavarokat, amelyek a kötelet rögzítik a dobon, és húzza ki a kötelet a dobból. Szerelje fel az új kötelet, közben figyeljen a kötél helyes helyzetére a dobon.
Húzza meg a csavarokat. Csak eredeti gyártóművi alkatrészeket használjon. A csörlő kötelet tilos bármilyen anyaggal kenni vagy bevonni !
Amennyiben bármilyen hibát észlel, a berendezést haladéktalanul helyezze üzemen kívül, lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal, hogy a hibát minél előbb el tudjuk hárítani!